RSS

Vietnamští trhovci a jejich opravdový vztah k zákazníkům, bez ČOI to nepůjde

12 čvn

Asi před 14 dny jsem šel kolem vlakového nádraží, aprotože bylo slunečné počasí a já jsem neměl žádné brýle, nechal jsem je doma, koupil jsem si spolu s kolegou u jednoho ze stánků brýle za 100 Kč. U stánku prodávala starší paní a když přišlo na placení, přišla paní Vietnamka a ta stovku vyinkasovala. Nečekal jsem, že mi brýle vydrží několik sezón, ale…, cestou z bazénu, když jsem měl brýle, se najednou uvolnily, vypadlo sklíčko a spadly na zem… prostě normálně praskly, ne však vinou toho, že by spadly na zem nebo nějakým mechanickým poškozením, spadly, ale samy od sebe, prostě brýle za stovku vydržely 10 dní…

Ve středu 8.6.2011 jsem se tedy s brýlemi vydal ke stánku, kde jsem je koupil, na reklamaci. Starší paní, která u stánku byla mi říkala, že přece nemůžu ty brýle reklamovat, když jsou koupeny na stánku, nicméně po chvíli přesvědčování mi zavolala paní Vietnamku a ta byla se vším hned hotová, tyhle brýle vůbec neprodává, nemám doklad, přitom ho prý dává všem co u ni něco koupí a tak různě se vymlouvala. Kupodivu uměla docela dobře česky, ale i přesto si na mě zavolala mladší, asi slečnu Vietnamku, aby překládala.

Chtěl jsem tedy potvrzení o tom, že mi brýle do reklamace nepřijme, protože lžu a brýle jsem u ní nekoupil, trvala na svém, že mi nemůže nic vydat když takové brýle ani neprodává a neustále přede mnou obě  utíkaly, nejen za okolní stánky, ale i do bistra a když jsem za nimi stále dokola chodil, dokonce křičely pomoc, zavolejte policii apod…, když jsem mladší z nich dohonil a poklepal ji na rameno aby předemnou neutíkala, dokonce hystericky volala pomoc chlap bije ženu, vidíte to zavolejte policii, vidíte to, pomóc… řekl jsem jim, že budu jedině rád, když policii zavolá a stále jsem trval na tom, abych dostal potvrzení o tom, že mi nechce přijmout brýle do reklamace, to už mě asi fakt nemohla poslouchat a vyndala si kapesník a rvala si ho do obou uší…

Celé tohle divadlo trvalo více než půl hodiny, divadlo doslova, protože jsme měli několik desítek přihlížejících, jeden pán na mě pokřikoval: „vyser ne na ni, na kurvu čínskou a zavolej na ni čojku“.

Odešel jsem s nepořízenou, bez pozvrzení, bez vrácených peněz, jen s nepoužitelnými brýlemi. Ke stánku se opět vypravím, ne už však sám, ale o součinnost požádám Českou obchodní inspekcí a zcela otevřeně přiznávám, že mi bude úplně jedno, jestli dostanu za nepoužitelné brýle stovku zpátky, ale pokud paní Vietnamka dělá při prodeji něco špatně, respektive při reklamaci, a jako že dělá, musí na ni dopadnou výkonná moc státu, a pokuta, klidně ať putuje do státní kasy… jen ať je dostatečně vysoká.

Pokračování příště, po návštěvě stánku s ČOI.

Img_5210

Foto je pouze ilustrační

Poznámka: při vyřizování reklamace nepotřebujete doklad o zakoupení, je to sice lepší a jednoznačné, ale postačí vám například čestné prohlášení, nebo svědectví další osoby o tom, že jste tu a tu věc koupili tam a tam a už vůbec nepotřebujete originální obal, prodejce Vám věc musí převzít do reklamace a pokud ne, nechte si vystavit potvrzení o tom, že Vám věc odmítl převzít a z jakého důvodu. 

 
Napsat komentář

Posted by on 12.6.2011 in Uncategorized

 

Zanechat Odpověď

 
