RSS

Foursquare nebo Gowalla?

22 čvn

Fougow

Pokud vůbec nevíte o čem je řeč, přečtěte si dostatečně výstižné na články na webu www.gosquare.cz, kde se dočtete co je Foursquare a co Gowalla, pokud si tyto pojmy vygooglíte, jistě objevíte i další články nejen v češtině.

Nicméně v krátkosti, jde o  geolokační službu jejíž podstatou je možnost sdílení Vaší pozice pomocí mobilů, či chytrých telefonů na různých místech, ať jde o restaurace, kulturní místa, či jiná zajímavá, bohužel mnohdy i nezajímavá místa. Funguje to tak, že se na určitém místě checknete (čeknete) a toto místo můžete sdílet s vašimi přáteli, případně ještě odeslat na facebook či twitter, za tyto check-iny pak sbíráte virtuální body a jsou Vám udělovány různé odměny ve formě virtuálních odznáčků. K místům pak můžete přidávat různé informace, například k restauracím, co vaří opravdu dobrého a co si zaručeně nedávat. Může to proběhnout třeba takhle: přijdete do kavárny, checknete se, jestli se Vám chce, připíšete komentář, že nejlepší je espresso s mlékem, váš přítel uvidí, že jste kousek od něj a přijde za Vámi. 

Článek jsem nazval Foursquare nebo Gowalla z toho důvodu, že sám nevím, zda používat to, nebo to, nebo snad obojí. Podle mě obě služby poskytují totéž, sdílení polohy, odměny, komentáře… Nedávno na twitteru proběhla diskuze právě na toto téma. V anketě vyhrálo s převahou foursquare. Já sám jsem se o 4square dozvěděl dřív, než o Gowalle, proto ho i více používám a dostal ode mě hlas.

Spoustu mých známých vůbec neví o co jde, pokud samozřejmě nejde o geeky, nebo mobilně internerové nadšence.

Mně, a myslím, že nejen mně zajímá co je podle Vás lepší na Foursquare a co na Gowalle, případně se nestyďte přiznat, že tenhle článek je první, kde se dozvídáte o těchto dvou geolokačních službách. Komentáře pište pod článek.

Já dávám přednost Foursquare, ale Gowalla má hezčí grafiku, tak co tedy vybrat 🙂

 
Napsat komentář

Posted by on 22.6.2011 in Uncategorized

 

Zanechat Odpověď

 
