RSS

Zmatená paní průvodčí, aneb asertivitou k všeobecnému pobavení…

07 čvc

Dnes 7.7.2011 jsem se vydal na nejvyšší moravskou horu Praděd na kole. Spolu se mnou jel ještě Honza (@stryke83). Protože je Honza z Vyškova, vyhazoval jsem ho v Zábřehu na vlak, kterým jel dom. V Zábřehu se ze dvou vlaků stává jeden, připojujou vagóny, odpojujou lokomotivy, však to jistě znáte.

Honza nastoupil do vagónu, aby chytil místo a já jsem poslušně čekal s jeho kolem přímo před „vraty“ vagónu se službou úschova během přepravy a sledoval jsem, jak se průvodčí daleko ode mě věnují činnosti, zřejmě spojené s připojením vagónů. Průvodčí na mě sice koukala, ale nic stále se nic nedělo a vlak má za chvíli odjíždět…

Najednou strojvedoucí zapískal, jakože jestli je vše OK a můžeme jet. V tom na mě průvodčí zavolala: „vy tam chcete dát to kolo?“ Na to jsem jí řekl, že ano. Zamračená se ke mě rozběhla, se slovy támhle je „kolovůz“ (rozuměj vagón s rozšířenou přepravou spoluzavazadel, zejména jízdních kol), dejte si to tam… “ Já si to nechci dát do „kolovozu“, odpovídám, mám zaplacenou úschovu během přepravy, (rozuměj vagón, kde ČD převáží kde co, i váš velký kufr, auto slepice, nebo analogové filmy do kina a stará se Vám o něj, je to jen o 5 Kč dražší než předchozí varianta). Paní průvodčí říká:  „to jste mě měl zavolat!“ Já opětoval, že jsem očekával, že přijde a otevře to, jak to obyčejně bývá… . Místo pokory na mě spustila, že neměla čas, že dělala kontrolu brzdy… hmm… Nastoupila do vagónu, otevřela vrata a ještě než jsem jí podal kolo, tak ji říkám: „tak teda promiňte, ale já jsem opravdu nepoznal, že děláte tu kontrolu brzdy, to bych jinak samozřejmě přišel za Vámi… Lidi čekající na peróně to evidentně rozesmálo a pokřikovali: „to chce klid…“

Strojvedoucí opět píská, teď už je vše OK? Ano je. Ne, ještě ne, dobíhají poslední dva cestující, rychle nastupují, ale nezavřeli dveře, co teď, vlak se začína polalu rozjíždět, průvodčí stojí ve dveřích o dva vagóny dál, tak na posledního nastupivšího borca volám: „zavři ty dveře!“ Dvěře se zaklaply a průvodčí z pomalu odjíždějícího vlaku, s úsměvem na tváři, na mě děkovně pokřikovuje: „no to je aspoň…!“ A vlak se vzdaluje ze zábřežského nádraží směrem k Olomouci a lidi na peróně z toho mají stále zábavu…

 
Napsat komentář

Posted by on 7.7.2011 in Uncategorized

 

Zanechat Odpověď

 
