RSS

Doručenky na iPhone bez jailbreaku

24 úno

Koupili jste si telefon za minimálně 15.000,- Kč a když pošlete SMS tak nevíte jestli přišla? Taky jsem se tomu strašně divil, že takový telefon neumí takovou základní funkci. Jistě můžete namítnout, že jsme v době iMessage, Viberu, či WhatsApp, ale i tak jednou za čas tu SMS prostě pošlete tak, či tak. Jak se dozvíte jestli ji protějšek opravdu dostal? Nijak. Jestli nechcete číst proč a jak jsem se začal pídit jak fungují doručenky na iOS, pokračujte na odstavec „Jak tedy na doručenky„.

Přiznám se, že jsem si myslel, že jak iMessages jsou v iPhone modré a SMS zelené, tak že pokud by zpráva nebyla doručena, bude mít nějakou jinou barvu, nebo mi to telefon nějak oznámí. Jak jsem zjistil, není to pravda.

Nedoručená SMS

Do kontaktů jsem si uložil kamarádovo číslo a domluvili jsme se, že se potkáme. Bohužel mi do toho vlezly pracovní povinnosti a jemu jsem mu napsal SMS, že musím naše setkání zrušit. Telefon SMS odeslal, zpráva byla v zeleném okénku a tak jsem tomu více nevěnoval pozornost. Nicméně v čase naší schůzky mi od něj přišla SMS, že je na místě a nikde mě nevidí. Jeho SMS se mi ale objevila v novém vlákně, tak, že jsem měl pod sebou dvě vlákna s SMS zprávami od jednoho a téhož kamaráda… Než jsem stačil znova odepsat, volal mi a telefon ho správně jménem identifikoval, protože jsem byl v tu chvíli zaneprázdněn, odmítl jsem ho a za chvíli jsem mu volal zpět. Vytočil jsem telefonní číslo uložené v kontaktech, abych se ujistil, že mám číslo správně. Obě vlákna jsem poté vymazal a teď se mi v telefonu zase správně ukazuje pouze jedno. Po této zkušenosti s nedoručenou SMS jsem se začal pídit, jak to tedy je s doručenkami na iPhone. Na Twitteru mi poradil @wenom64.

Jak tedy na doručenky

iPhone je sám od sebe neumí, musíte ho k tomu donutit tím, že před text zprávy napíšete text, který pro síť znamená žádost o doručenku. Tento text se u adresáta neobjeví a vám přijde doručenka jako samostatná zpráva. Pamatuji se, že když mobily začínaly a neuměly ještě doručenky, nezbylo, než to praktikovat právě takto. Text, který musíte před zprávu napsat, se liší podle toho, kterého operátora využíváte. Je nezbytné psát velká písmena.

  • O2 – YYYY
  • T – Mobile – *STAV#
  • Vodafone – *N#

Musíte tedy počítat s tím, že se vám o tento systémový text sníží počet znaků do SMS. V praxi u operátora T – Mobile, bude zpráva vypadat takto: *STAV#Text zpravy… Jak jsem psal, doručenka pak přijde jako samostatná SMS, která se vám zařadí do vlákna. Protože máte iPhone, můžete si nakonfigurovat zkratku, já jsem využil stejný způsob jako autor článku, ze kterého jsem vycházel, pod zkratkou qq se mi objeví systémový text, kterým začínám každou SMS.

Zdroj

 
komentářů 5

Posted by on 24.2.2013 in internet, mobily

 

Vlastnosti: , , ,

5 responses to “Doručenky na iPhone bez jailbreaku

  1. Martinka

    22.5.2015 at 10:16

    Ta doručenka co mi prijde jako samostatná zpráva je zadarmo nebo zpoplatněná?

     
  2. Denisa

    24.5.2016 at 11:01

    Dobrý den, bohužel mi žádná doručenka nepřišla :/
    Ani z T-Mobile ani z O2

     
  3. Zklamaný uživatel

    20.1.2017 at 21:25

    Je to smutné vypálit 24000 za telefon, který nemá koncepty, neumí doručenky a z neustálého mackani cudliku uprostřed už mám v úkaz packu artritidou 😀

     
  4. Jan Tůma

    15.9.2017 at 11:42

    Super!

     

Zanechat Odpověď

 
