Sauna Litomyšl, nejlepší sauna na Svitavsku, úpravy přidaly na kráse – recenze

IMG_7709

Jelikož jsem vášnivý saunař, rád se podívám do saun po okolí. Na svitavsku to snad ani nijak nejde, protože zdejším zvykem je jedna sauna na celé město a když se Vám zrovna chce do sauny, tak nemůžete, protože například zrovna dnes muži do sauny nemůžou, dnes to jsou rodiče s dětmi, nebo jen ženy apod. Litomyšlská sauna je ale výjimkou a po rekonstrukci docela zásadní. Již jednou jsem na ni recenzi psal, ale tehdy mě zdaleka tak nenadchla, jako teď po rekonstrukci.

Kudy do sauny

Litomyšlská sauna sídlí ve sportovním areálu za sokolovnou. Pro vstup do sauny si musíte zazvonit, slečna Vám otevře, ti inteligentní pochopí, že botník znamená vyzout se a vstoupíte dovnitř. Slečna Vám hned vydá klíček od skříňky a prostěradlo, které je v ceně vstupného. Převléknete se a přes místnost s posezením, kde plápolá oheň v krbových kamnech vstoupíte do místnosti se sprchami a dveřmi do potírny.

IMG_7720 IMG_7717 IMG_7718

Potírna a vnitřní vybavení

Potírna je prostorná do písmene U, vpravo se třemi party, zbylé dvě strany mají patra dvě, a podle mě se do potírny v pohodě s dostatkem prostoru vejde najednou patnáct až dvacet osob. V potírně jsou dvoje přesýpací hodiny okno s výhledem na hodiny a teploměr. Když jste dostatečně vypocení přímo z potírny vyjdete ven a máte k dispozici tři sprchy a když projdete dál, máte možnost se ochladit v prostorném ochlazovacím bazénku a kdyby Vám ani to nestačilo, můžete pokračovat dál do venkovního posezení cca 5×5 m, kde jsou k dispozici lavičky i lehátka, která jsou oboje inteligentně zastřešena tak, že uprostřed prostoru střecha není a vy si tak můžete lehnout a v klidu se dívat na hvězdy, jak jsem se jimi kochal včera já. Když bude pršet nebo sněžit, na vás srážky padat nebudou, ale máte možnost se jimi ochladit, když budete chtít.

Jak jsme zmínil v nadpisu, litomyšlská sauna prošla částečnou rekonstrukcí, která, jak mi majitel prozradil přišla na čtvrt milionu korun a po sezóně se chystá další. Musím dodat, že rekonstrukce sauně prospěla a v sauně se cítíte velice příjemně a to nejen díky prostředí, ale i personálu, který udělá co Vám na očích vidí. Mohl jsem si popovídat i s majitelem, který byl rovněž velmi příjemný mladý muž a ochotně odpovídal na moje otázky, aniž by věděl, že je hodlám druhý den zveřejnit na internetu :-). Máte možnost si samozřejmě koupit nealkoholické i alkoholické nápoje i něco malého k zakousnutí. Platí se pak při odchodu.

IMG_7723Třetí den po rekonstrukci, kdy jsem saunu navštívil, byl zároveň úplně novým otevíracím dnem, který v minulosti nebyl a saunaři na něj nejsou zvyklí, v úterý otevřeno nebylo, a tak možná proto jsme byli v sauně dva. To však neubralo personálu nic na tom být po celou dobu příjemní a v době, kdy jsem byl v sauně sám, kamna nevypnuli, s tím, že teplota je již dostatečná a nikdo další tady není, jak se mi to již v jiné sauně na svitavsku stalo. Po vysprchování máte ještě v šatně k dispozici fén.

K recenzi patří i kritika a tu si samozřejmě neodpustím i já. Ve sprchách mi chyběly odkládací držáky na sprchový gel, ale to je možná dáno tím, že není vše úplně hotovo a za pár dní tam budou. To je více méně jediný nedostatek, který jsem si uvědomil.

Ceny

Cena saunování činí pro nahodilé návštěvníky 160,- Kč, v sauně můžete být jak dlouho chcete, když se rozhodnete chodit pravidelně, máte možnost si zakoupit permanentku na deset vstupů a s ní Vás vyjde jeden vstup na 139,- Kč, pro dvacet vstupů pak na 132,- Kč, studenti, důchodci a junioři (8-15) let mají vstup za 65,- Kč, malé děti zdarma. Ceny se mi zdají vzhledem k poskytnutým službám a hlavně k neomezenému pobytu v sauně velmi přijatelné, zvláště pokud jste místní a koupíte si permanentku.

Nejlepší sauna v okolí

Bez přehánění se domnívám, že Litomyšlská sauna v mnohém předčila tu svitavskou, kterou jsem dosud považoval na svitavsku za nejlepší. Teď už nejen prostředím, ale hlavně i otevírací dobou, která, jak jsem zmínil v úvodu, je velice flexibilní v tom, že saunu můžete navštívit každý den kdy je otevřená, protože vždy je sauna oddělená jak třeba pro muže, či ženy, tak je každý den i sauna společná, tedy bez rozdílu pohlaví.

Sauně by jistě prospěly samostatné webové stránky a pro fanoušky i facebookové stránky, o kterých mi majitel říkal, nicméně jsem je nenašel a také fotografie, které budou saunu propagovat. (Facebookové stránky jsem již našel, podle sousloví „Za Sokolovnou“, ne jak jsem hledal „sauna Litomyšl“).

Pokud mám saunu hodnotit, tak podle mého názoru je to nejlepší sauna ve svitavském okrese a vřele Vám doporučuji ji navštívit.

Fotogalerie

Autor

piromancz

Triathlete is a person, who does not understand, that one sport is hard enough.

Napsat komentář